Salutare !
Inainte de a incepe aceasta postare , vreau sa va spun ca incepand cu luna Decembrie, acest blog a ajuns la peste 5000 de vizualizari, lucru ce ma bucura foarte mult si as vrea pe calea aceasta sa va multumesc fiecaruia dintre voi in parte pentru ca ati renuntat la diferitele activitati pe care le aveti pentru a-mi citi blogul. Va multumesc !
La fel ca si in cazul ultimelor mele postari, nici aceasta nu ar fi fost posibila fara acordul si suportul direct al lui Dushan Zaric si al lui Gary Regan care au fost atat de draguti incat au acceptat sa-mi ofere niste schite legate de partea aceasta a bartending-ului , mai putin cunoscuta pe la noi.
Prima oara am auzit de "Mindfull Bartending" anul trecut, cand am citit prima editie a "Annual Manual for Bartenders" scrisa de Gary Regan. Mi-a placut foarte mult ceea ce scria acolo si de atunci am decis sa fac un post legat de acest lucru. Iata ca a inceput sa prinda viata acum...
"Mindfullness" este un concept budist care implica , mai mult decat orice, sa fii total constient de ce se intampla in jurul tau la orice moment dat. Multi barmani practica "mindfullness" fara sa fie constienti de el, ei fiind persoane care o fac natural.
Acestia sunt oamenii care stiu intuitiv ceea ce se intampla cu fiecare client la barul lor, sunt de asemenea constienti de ceea ce face back-bar-ul (ajutorul), ce clienti sunt potentiali scandalagii si cine tocmai a intrat pe usa.
" Mindfull bartending " poate spori performantele noastre si recompensele fara a ne lasa impotmoliti in filozofii si jargoane, asa ca sa nu va fie frica sa imbratisati acest concept ! :)
"Mindfull bartending" este usor de aplicat si ar trebui exersat zilnic (spun eu) chiar inainte de a incepe tura, deoarece este o cale de a te conecta cu tine insuti. Face parte (sau cel putin ar trebui) din procesul de pregatire zilnica pe care il facem (sau care ar trebui) cu totii inainte de a pasi in bar.
Incepeti printr-o simpla stare de meditatie in care e bine sa va stabiliti intentiile pentru tura ce urmeaza sa o incepeti. Sunt persoane care mediteaza stand singuri, altii care mediteaza cand asculta muzica, isi pregatesc set-up-ul etc. Oricare cale de meditatie ati alege, scopul ar trebui sa fie acelasi: oferirea unui serviciu cat mai bun clientilor !
Un alt lucru important pe care ar trebui sa il aveti in vedere atunci cand incepeti conectarea mentala cu voi insiva este intuitia. Ascultati-va mereu intuitia !
Intuitia nu poate fi masurata, dar stim cu totii ca este un simt pe care de regula, ne putem baza. Cu cat va ascultati intuitia mai mult, cu atat va va duce in directia potrivita.
Comunicarea este modul prin care ne conectam la alte persoane si de obicei este cheia in ceea ce priveste "Mindfull Bartending-ul". Aceasta comunicare are la baza doua elemente foarte importante: privitul in ochi al oamenilor atunci cand vorbesti cu ei si ascultarea lor in totalitate.
La fel ca si meditatia, comunicarea poate fi practicata pe oricine. Ca un mic exercitiu, intrati in bucatarie inainte sa incepeti tura si salutati bucatarii, ajutorii de bucatari si persoanele de la vase. Uitati-va in ochii lor si intrebatii cum se simt. Ascultati-le raspunsurile !
Faceti la fel si cu ospatarii, picolii, persoanele de la supermarket si chiar si cersetorii de la coltul strazii. Daca nu ati incercat , o sa vedeti ca in timp va da rezultate.
Un vechi proverb american spune asa: "Sticks and stones may break your bones, but words can break your heart ". Nu am ales sa il traduc deoarece cred ca i-as strica tot farmecul. Tineti minte asta (pentru cei care nu intelegeti, consultati google translate :p ) atunci cand vorbiti cu clientii vostrii si fiti cu bagare de seama atunci cand formulati propozitii. Cuvinte ca "ar trebui sa" ar fi bine sa le evitati deoarece nimanui nui place sa i se spuna ce/cum "ar trebui sa" faca. Cand vorbiti cu clientii si vreti sa ii faceti sa inteleaga ceva incercati sa evitati indemnurile directe.
De ex:
"Nu mai deranjati oamenii aceia" ar putea fi frumos transformat in " poate ati vrea sa va ganditi la faptul ca ..."
Daca aveti niste clienti galagiosi, "ma intrebam daca credeti ca ati putea sa coboriti putin vocea" suna mai bine decat " hei, ar trebui sa inveti cum sa vorbesti in public" s.a.m.d
Dupa cum putem vedea dupa diagrama de mai sus creata de Dushan Zaric, un barman dezvoltat complet este o uniune dintre cele 3 elemente egale. Ce au in comun aceste 3 parti este Increderea.
Increderea este esentiala, deoarece ea ne confera ghidare. Aceasta uniune a elementelor este construita in mod constient si este intr-o continua evolutie inauntrul personalitatii barmanului.
Odata cu trecerea timpului si cu acumularea de noi experiente, anumite aspecte ale celor 3 parti vor creste si vor evolua. Pe masura ce nivelul de intelegere va creste, automat va creste performanta si increderea individuala. Este important de stiut ca aceasta dezvoltare este posibila doar atunci cand suntem constienti de nevoia de dezvoltarea a unui caracter prin efort constient, evaluare obiectiva si auto observare.
Mixologul
Mixologia este primul pas inspre directia aceasta si este cea mai usoara de dezvoltat. Odata ce ati inceput procesul de cunoastere veti deveni o enciclopedie de bauturi, ce expune arta prepararii si servirii bauturilor.
Este foarte important sa va imbogatiti platforma teoretica despre produsele pe care le serviti si cu care lucrati, in fiecare zi . CU CAT STITI MAI MULT, CU ATAT VETI PUTEA FI CAPABILI SA OFERITI SI ALTORA PENTRU A LE PUTEA IMBOGATI EXPERIENTA IN BARUL VOSTRU.
Nu uitat, aveti in spate un intreg arsenal de ingredinte lichide, fiecare cu povestea sa. Si nu doar distilatele simple ci si combinatiile de distilate (cocktail-uri) au in spate cate o poveste. Mixologul foloseste aceste elemente pentru a crea o atmosfera pentru clientii sai.
Este important sa ne amintim ca oamenii nu ies in baruri doar pentru simplu fapt ca doresc sa consume bauturi de o calitate superioara.
Produsele de calitate si un service excelent din partea barmanului, le vor oferi clientilor un alibi intern pentru ca ei la randul lor sa poata vedea motivul pentru care au venit - Posibilitatea - ca ceva (bun) sa li se intample.
Se pare ca acest lucru creaza o dependenta, aceasta vanatoare a posibilitatilor si job-ul nostru este sa ii incurajam. Pana la urma, noi doar..... indeplinim vise. :)
Oracolul
Oracolul sau Inteleptul este partea aceea a caracterului care te face sa iti amintesti intentia. Aceasta este partea care observa in mod obiectiv tot ceea ce se intampla la 1 metru in jurul tau. Munca la aspectul oracolului va va da abilititatea de a vorbi cand este nevoie fara expunerea unei pareri, de a asculta clientii cu interes , de a va detasa emotional de experientele legate de existentialitatea celorlalte persoane din jurul vostru, atat fizic cat si psihic.
Oracolul nu va judeca persoanele din jurul sau, el va intelege, ierta si tolera. In alta ordine de idei, jobul acestei parti este de a judeca actiuni si nu persoane, iar la sfarsitul serii, oracolul va lua un burete mare si va sterge tabla....
Cel mai important lucru ce trebuie retinut atunci cand lucrati la partea aceasta este: "Mare atentie la intentie !"
Starul Rock
Mai tineti minte filmul "Cocktail" cu Tom Cruise? Acest caracter, care arunca sticle, flirteaza cu femeile si da noroc cu barbatii, incinge atmosfera si este MC-ul barului, este a 3-a si ultima parte din caracterul unui barman. Este acea imagine pe care barmanul doreste ca acei care ii sunt clienti, sa o vada. Un zambat larg si generos, sexy, provocator si increzator.
Starul rock aparent petrece mai mult decat oricine, se distreaza mai bine decat clientii sai , chiar si dupa plecarea lor. Cladind acest aspect este putin complicat si periculos in acelasi timp deoarece va poate impinge intr-o capcana.
Daca va identificati prea mult cu aceasta parte veti incepe sa credeti ca "Posibilitatea" nu se aplica la voi si veti deveni una cu "Posibilitatea". Ca o regula generala, Starul Rock este angajat ca un vanzator de posibilitati si daca este destul de priceput , o va vinde pana si diavolului.
Ce trebuie retinut este faptul ca totul nu este decat o sceneta. Nu sunteti voi, voi doar jucati un rol. Nu va identificati cu acest aspect si o sa va distrati pe cinste. Amintiti-va granitele si trasati-le clar in mintea voastra.
De fiecare data cand decideti sa jucati un rol, creati-va un plan despre locul unde vreti sa ajungeti si cum veti ajunge acolo. Daca decideti de ex, sa intrerupeti o relatie cu cineva, faceti-o si nu reganditi decizia. Mai ales daca ati spus persoanei in cauza.
ex:
Daca un barbat se pare ca deranjeaza o fata sau mai multe fete la barul dumneavoastra, incercati sa constatati daca fata sau fetele doresc ca voi sa interveniti si daca credeti ca ar dori niste ajutor, atunci actionati cu precautie. Chemati-l pe respectivul deoparte si incercati sa ii explicati ca fetele nu se simt confortabil la avansurile lui si rugati-l sa inteleaga. Daca faceti asta in mod corect, el se va indeparta si se va abtine de la alte avansuri.
Aspectul de "star rock" al unui barman este atat de important intrucat nu numai clientii vostri se vor intoarce pentru experienta, dar si angajatorul vostru va recunoaste si va pretui un moment ca acela exemplificat mai sus si va fi foarte recunoscator pentru asta.
Cam atat deocamadata, va las sa va bucurati de noul an impreuna cu cei dragi !
Va pup !
Pana data viitoare,
Toate cele bune
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu